ניהול פיננסי לעסקים בחודשי הקיץ , או: מתכון ללימונדה ב – 5 צעדים

ייעוץ כלכלי

הקיץ הישראלי מגיע אל בעלי העסקים תמיד בהפתעה, נכון?

הוא מתחיל כבר בפסח, אנחנו מספרים לעצמנו שכולם בחו"ל ולכן "חלש", בחודש מאי אנחנו מנסים להציל את המצב לקראת חודש יוני עמוס מסיבות הסיום ומתלוננים ש"לאף אחד אין ראש לקנות כלום חוץ ממתנות לגננות".

ואז מגיע חום יולי אוגוסט. אנחנו רובצים בחוף הים ובמקום ליהנות מהשקט אנחנו דואגים למצב תזרים מזומנים שלנו ולא יודעים איך למלא את החלל שנפער בתקופה הזאת של השנה.

ספטמבר מגיע, אנחנו אופטימיים לרגע, שוקלים להתחיל משהו חדש ואז מצננים התלהבות כי אוטוטו שוב פעם חופשות.

 

אין ישראלי שלא מכיר את משפט המחץ "אחרי החגים"

 

אל תחכו לרגע האחרון. גם אם לכאורה, בחודשי הקיץ אתם חווים האטה במכירות – כי המוצר שלכם עונתי, או כי כל הלקוחות שלכם בקלאב בקפריסין, או מכל סיבה אחרת – זה לא אומר שבקיץ אתם סוגרים את העסק. ממש לא. יש הרבה מאוד דברים שחודשי הקיץ הם בדיוק, אבל בדיוק הזמן המתאים עבורם. פיתוח עסקי, תכנון, מחקר וחשיבה הם חלק מזה. אבל כדי לעשות אותם כמו שצריך צריך להיערך מראש.
רו"ח רותם זילברמן – יועץ פיננסי מומחה לליווי עסקים קטנים – מנפץ כמה מיתוסים נפוצים ונותן מתכון מנצח: איך לעשות מהלימון, לימונדה קרה וצוננת המתאימה בול לחודשי הקיץ:

 

1.      קוטפים ושוטפים, או: מגדירים על מה שמים את הפוקוס

דבר ראשון קוטפים, כלומר – בוחרים בקפידה באילו נושאים נרצה להתמקד הפעם. אי אפשר להתמקד בהכל. אם נקטוף את כל הלימונים שעל העץ חלק מהם יירקבו וחבל. כדאי לבחור 4-5 יפים ועסיסיים – שיהיה "עם מה לעבוד". את השאר נשמור לפעם הבאה (זה היה לפרפקציוניסטים שבינינו).

כך לדוגמה: אם אני מנהל עסק לבניית אתרי אינטרנט, אני יכול להתמקד ב: גיוס לקוחות חדשים, הגברת מכירות ללקוחות קיימים, הרחבת סל השירותים הקיימים, שיווק ועוד.
נניח שבחרתי להתמקד בהגדלת כמות הלקוחות שלי, עכשיו עלי לדייק עוד קצת על מה אני רוצה לעבוד. לדוגמה: לבחון אופציות שונות לגיוס לקוחות חדשים – פרסום דיגיטלי, שיתופי פעולה עם מעצבי אתרים או שיחות מכירה. אחרי שהגדרתי לי במדויק את המטרות אני ממשיך עם סלסלת הלימונים הגולמית שלי אל השלב הבא.

2.      חותכים ומוציאים חרצנים, או: מתחילים להעמיק בחומר

אחרי שיש לנו 4-5 לימונים ביד, זה הזמן להעמיק בהם. לוקחים כל נושא ומתחילים לחפור בו לעומק. בדרך אנחנו ניתקל בכל מיני חרצנים שיפריעו לנו – מה עושים? מוציאים אותם ולא נותנים להם לעכב לנו את המחקר. זה יכול להיות כל מיני "יוצאים מהכלל" שמפריעים לנו למחקר, לא נתעכב עליהם, לא נחקור כל סעיף קטנטנן אלא רק את עמודי התווך בעסק שלנו. נשתמש באקסל – ידידו הטוב של כל בעל עסק ונבצע מיונים, סינונים וחיתוכים שיעזרו לנו בשלב הבא. וכדי להמחיש, אם בחרתי לטפל בגיוס לקוחות חדשים לעסק אני אתחיל לבצע רישום מדויק של הזמן שלוקח לי לטפל בנושא הזה במצב הקיים (בכלל, ניהול זמן הוא אחד הנושאים הכי חשובים לפיתוח עסקי). כך אבין ממה מורכבת ההשקעה שלי – גם בשעות עבודה, אבל גם בכסף – אם אני מעסיק עובדים, אם אני קונה שירותי מיקור חוץ – הכל יימדד.

3.      סוחטים, או: מסיקים מסקנות מהמחקר

כאן כבר מתחיל הכיף. זה השלב שבו אנחנו מסיקים את המסקנות החשובות ומפיקים את התובנות הקריטיות מהמחקר שעשינו בעמל רב קודם לכן. פה אנחנו מתיישבים, לבד או עם מומחה לייעוץ כלכלי – ומתחילים לנתח, ומהניתוח הזה יוצא מיצוי חשוב. תמצית איכותית שתהווה את הבסיס לכל המשך הפעילות העסקית שלנו לשנה החדשה שבדרך. התמצית הזאת לא עומדת בפני עצמה, צריך להוסיף לה כל מיני מרכיבים כדי שדברים יצאו אל הפועל, אבל היא סופר קריטית כי היא מגדירה את המטרות העסקיות שלנו ואת אבני הדרך ומייצרת לנו בהירות. בלי בהירות אי אפשר לזוז קדימה. ובמקרה שלנו – בונה האתרים שרוצה להגדיל את קהל הלקוחות שלו, יגלה קרוב לוודאי, שאם הוא רוצה להתרחב – הוא חייב להעסיק עובדים נוספים בעסק. נכון – יש לו מתכנת ויש לו מקדם אתרים ואולי אפילו מעצב, אבל אם הוא לבד צריך גם לנהל את העסק וגם לנהל את המכירות – סיכוי סביר שמטרתו לא תושג לשביעות רצונו ולא בגלל שהוא לא יודע למכור, אלא בגלל שמשאב הזמן שלו מוגבל.

4.      מוסיפים סוכר, או: בוחרים באסטרטגיה מתאימה

עכשיו זה השלב היצירתי, קחו יד חופשית: כל אחד יוסיף מים וסוכר לפי טעמו האישי ונטיות ליבו. בעל העסק שלנו  יכול להחליט להקים דף עסקי בפייסבוק כדי לקדם את הרעיון שלו, או שהוא יגיע למסקנה שהוא צריך לגייס צוות של אנשי מכירות, או שהוא יבחר לעשות שת"פ שיניב לו לידים, או אולי יפעל להכנסת שותף אשר יהיה אמון על תחום המכירות.

ואצל כל אחד הפעולות תהיינה שונות וההחלטות תתקבלנה בהתאם למחקר, כל עסק בהתאם לשוק שלו, בהתאם למצב התחרות ובהתאם לתחום הפעילות.

5.      שותים בהנאה, או: נשענים לאחור ומרוויחים הרבה כסף!

הופ! "אחרי החגים" הגיע.
המתחרים שלכם – שהיו מנומנמים כל הקיץ, מתעוררים אט אט מהתרדמת, אבל אתם? ניצלתם את חודשי הקיץ לפיתוח עסקי מואץ וכבר יש לכם תכנית פעולה מסודרת.

אתם לא מחכים להתחיל אותה בחודש נובמבר, אחרי חגי תשרי – כמו שאר הקולגות שלא נערכו מראש, אלא אתם נותנים גז מיד, בלי לחכות, והתוצאות לא מאחרות לבוא!

הכל בהיר אצלכם, מובן וידוע מראש והכי חשוב – הראש נקי מדאגות.

והכסף? נכנס ובגדול!

 

רוצים לעשות את זה יד ביד עם ליווי צמוד של יועץ פיננסי מומחה לעסקים קטנים?

 

אני מזמין אתכם לפגישת ייעוץ אחד על אחד אתי. פגישה שתצאו ממנה עם בהירות פיננסית לגבי הדרך העסקית שלכם ומה צריך לעשות הלאה.
פגישה בה נסתכל על המספרים של העסק שלכם “לתוך הלבן שבעיניים” ונבין בדיוק, אבל בדיוק מה קורה שם ומה צריך לעשות הלאה כדי לעוף קדימה.

צרו איתי קשר עוד היום ונקבע:

https://www.rotemsilbermann.co.il/meeting/

 

לחיי ההצלחה הכלכלית והעסקית שלכם!

רו”ח רותם זילברמן – מומחה פיננסי לפיתוח עסקי.

 

על הכותב: יועץ כלכלי רותם זילברמן פיתח שיטה ייחודית לניהול פיננסי, שעושה חיים קלים לבעלי עסקים ומאפשרת להם להפסיק לפחד ממספרים ולהתחיל להתנהל כמו עסקים גדולים.

רותם מביא עמו ניסיון פיננסי מקצועי רב, אותו רכש בשורה של תפקידים בכירים במס הכנסה ובמגוון חברות פרטיות ובורסאיות. רותם מרצה ומעביר סדנאות ותכניות ליווי לבעלי עסקים.

בואו ללמוד כיצד לנהל את הכסף בעסק שלכם!

< לפוסטים נוספים
X
אקסל במתנה

תזרים המזומנים משיטת רותם זילברמן להורדה ללא תשלום

לחץ כאן להורדה