הלוואות תמורת מניות: על הדור הבא של הלוואות חברתיות

הלוואות חברתיות לעסקים

כל מי שבקיא בתחום הכלכלה בשנים האחרונות יוכל להצביע על מגמה מרכזית בו, והיא עליית קרנן של הלוואות חברתיות, אשר מועברות בין אנשים או גופים, מבלי לערב את הבנקים, באמצעות פלטפורמה ייעודית.

בהמשך לכך, לא צריך להיות מומחה לתחום היזמות כדי לדעת כי מימון סטארט אפ אינו דבר פשוט כלל וכלל, כאשר לרוב מדובר הוא על סכומי כסף עצומים שנדרש לגייס כבר בנקודת ההתחלה.

מיזם חדש, בשם Exitvalley, מנסה לאחד את כל אלה לכדי רעיון חדש, שנראה מבטיח מאד על הנייר: שיטת הלוואות לסטארט אפים תמורת מניות. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

לחץ כאן למידע נוסף אודות הלוואות חברתיות

שינוי משמעותי בתחום הדינמי של הלוואות חברתיות

ExitValley, המיזם של מייסד "אינקרדימייל" ירון אדלר, המנכ"ל יניב שריון ואחרים, הושק באופן רשמי בחודש פברואר האחרון ומעורר עניין רב בקרב לא מעט אנשים. המיזם בא לספק מענה לשני תהליכים חשובים: מצידו של בעל העסק, או יזם הסטארט אפ, מדובר על הצורך לגייס משקיעים וכספים. מן העבר השני של המשוואה, עומד כאן הרצון של המשקיעים עצמם למצוא הזדמנויות השקעה אטרקטיביות, שיניבו להן רווחים. ExitValley לוקח את כל אלה צעד אחד קדימה ומציע גיוס המוני של כספים עבור סטארט אפים, עוד בשלבי הגיוס הראשוניים שלהם, כאשר המשקיעים זכאים למניות בחברה העומדת מאחורי הסטארט אפ.

המיזם מבוסס על מספר שלבים עיקריים: הראשון הוא ההגדרה של היזמים, באתר הקמפיין, את הסכום שהם צריכים לגייס, הסכום המינימלי של ההשקעה ואת שווי השוק שהגיוס מאפשר לחברה (מבחינה מעשית, כמות המניות שהיא "תחלק" כאשר תעמוד ביעדי הקמפיין). כמובן שהיזמים יכולים לנסות ולשכנע את המשקיעים הפוטנציאליים לעשות כן, בין השאר באמצעות פירוט התוכנית העסקית, הצגת סרטוני תדמית וכיוצא בזה.

על כל פנים, העיקרון המרכזי כאן הוא שכאשר הקמפיין לא יעמוד ביעד גיוס הכספים שלו – והיזמים בהחלט יכולים לקבוע את משך קמפיין הגיוס – כספיהם של המשקיעים יוחזר להם. באם הקמפיין כן יעמוד ביעד, המשקיעים יקבלו מניות, בהתאם למדיניות הגיוס ולסכום הכסף שהשקיעו, ויהפכו למעשה לחלק מהחברה. עם גיוס הכספים, יוצאת ההשקעה לדרך בליוויו של נאמן אשר ממונה להיות אחראי על המיזם. יש לציין כי בחובת החברה להישאר בקשר תמידי עם משקיעיה גם לאחר היציאה לדרך, וזאת באמצעות פלטפורמות שונות הנמצאות באתר עצמו, דוגמת פורומים, מערכת הצבעה וכיוצא בזה.

הלוואות חברתיות לכל אדם

אחת ממטרות העל של אקזיט ואלי היא להתגבר על חסמים המונעים ממשקיעים רבים לבצע את הצעד הראשון ולהשקיע כספים בסטארט אפ מסוים, על כל החששות שבכך. עקב העקרונות הבסיסיים של המיזם שהובאו מועלה, נקבע למעשה כי כל אדם יכול להיכנס למים העמוקים של ההשקעות בסטארט אפים ואפילו לשחות בהם היטב.

מנגד, עבור המיזמים עצמם כן קיימים תנאי כניסה, גם אם הם בסיסיים: אנשי אקזיט ואלי סוקרים את הגורמים שמאחורי המיזם ומוודאים כי אין המדובר הוא, חלילה, בגורמים פליליים. המיזמים מועלים לאתר באופן "אובייקטיבי", ללא המלצות המוצגות באתר, כך שהבחירה נתונה לשיקול דעתם הבלעדי של המשקיעים.

הדוגמא של ExitValley

יש לתת את הדעת שאקזיט ואלי עצמה ביצעה את גיוס הכספים למיזם שהיא תכננה באמצעות אותה שיטה בדיוק. הגיוס, שנעשה באמצעות אתר האינטרנט של החברה, הציב לעצמו יעד גיוס של עד 350,000 דולרים (היעד המינימלי היה רבע מיליון דולרים), וזאת בתמורת ל-18.92% ממנות החברה. הקמפיין הסתיים בהצלחה עם גיוס של 350,000 דולרים על ידי 25 משקיעים, כל אחד מהם בהשקעה מינימלית של 3,000 דולר.

לפגישת ייעוץ פיננסי לחץ כאן או התקשר 054-2320077 אלי לטלפון או צור קשר באמצעות האתר.

< לפוסטים נוספים
X
אקסל במתנה

תזרים המזומנים משיטת רותם זילברמן להורדה ללא תשלום

לחץ כאן להורדה