עשר הטעויות הגדולות של עסקים עם בעיות תזרים מזומנים – חלק ראשון

טיפים לניהול תזרים מזומנים

בעלי עסקים שנקלעו לבעיות תזרים חשים ברוב המקרים מצוקה גדולה הם משקיעים זמן רב בניהול בעיות התזרים והשריפות שנוצרות כתוצאה מכך.

אם נסתכל בכנות הרי שמדובר במאבק הישרדות שמלבד הישרדות לא יוצר דבר בעסק.

כיוון שהמאבק הזה גוזל המון אנרגיה ויוצר לחצים אדירים, יכולת קבלת ההחלטות משתבשת ואותם בעלי עסקים עושים יותר ויותר טעויות.

חשוב לי לשים דגש ולדבר על הטעויות הללו שמי שנמצא במצב כזה יתעורר ויבין  שהוא ממשיך להתנהל כך הוא מחמיר את מצבו.

לסדר הטעויות שבחרתי אין משמעות מיוחדת.

לדוגמא: יש עסקים שטעות 6 תשפיע באופן  חמור יותר מאשר טעות 1 וגם הפוך.

כדי לא להעמיס יותר מידי אני מחלק את הכתבה לשתיים.

טעות ראשונה – לא עונים לבנקאי

כיוון שיודעים שהוא לא מתקשר לשאול מה העניינים, אלא כי יש בעיה והא רוצה פתרון מידי ואין לנו פתרון.

מניסיון תמיד עדיף לענות זה מראה שיש איזושהי שליטה ולקיחת אחריות. במקרה ההפוך האכ"ם הראשון קרוב מתמיד.

טעות שנייה – מצמצמים מלאים

כמעט כל מי שמתעסק עם סחורות והיה לו יותר כסף לקנות מלאי היה מרוויח הרבה יותר, פעמים רבות עם אותו המאמץ בעסק ואף פחות.

כשיש בעיית תזרים לא יהיה את המלאי שצריך מדובר על הפסדים רווחים אדירים  וזאת כיוון שאם היינו מוכרים עוד קצת  ההוצאות הקבועות לרוב לא היו גדלות.

טעות שלישית – מפטרים עובדים ומעמיסים על עצמם

כשיש בעיית תזרים הפוקוס עובר לצמצום, בעלי העסקים  נהיים עבדים, לא משקיעים את  הזמן הדרוש בעסק ובעובדים, לא כי הם לא רוצים, אלא כי פשוט אין להם ואז בשביל לצמצם הם מעיפים עובדים חוסכים כמה אלפי שקלים ומונעים מעצמם סיכוי להתפתח ולפתור את הבעיות.

האשליה של אני אעבוד יותר קשה  בלי עובדים ויחסוך בהוצאות וככה  אני אשקם את העסק היא לרוב טעות גורלית. אכן חוסכים כמה אלפי שקלים אבל כמה אפשר לסחוב עוד ועוד, להתקדם ככה קשה מאד.

טעות רביעית – מקטינים השקעה בשיווק

וכך מונעים אפשרות של התפתחות והגדלת מנגנון של הבאת לקוחות איכותיים אם הם כבר עושים שיווק  אז לרוב לא עושים כמו שצריך,

לא בוחרים אנשי מקצוע לפי איכות  ואין זמן וכסף להשקיע בנתיב השיווק  את מה שהוא צריך.

פעמים רבות אני שומע משפטים כמו "ניסיתי פייסבוק, זה לא עובד אצלי"

בטח שלא עובד כי השקעת  כמעט כלום וציפית לתוצאות בשמיים.

 

טעות חמישית – עושים הנחות מזומן ללקוחות

אני לא מדבר על מצב בו הנחת מזומן עוזרת לסגור עסקה.

אני מדבר על כך שבשביל להקדים תשלום בחודש חודשיים

עושים הנחה שנעה בדרך כלל בין 3% ל 5% לפחות.

אני לא אעייף אתכם בחישובים, אבל זה יוצא כאילו לקחתם הלוואה בריבית של כ – 20% – 30% לשנה.

עסקים רבים מרוויחים במקרה הטוב  בשורה התחתונה כ – 15%  אם נתנו הנחה של 5%,

ויתרנו על לפחות שליש מהרווח בעסק.

 

כדי לא להעמיס עליכם יותר מידי אז על עוד 5 טעויות גדולות נמשיך לדבר בחלק השני של הפוסט.

בינתיים יש מה לעשות, אם גם אתם מכירים את המצבים האלה או שממש לא בא לכם להגיע לשם בקרוב אז אתם מוזמנים לסדנא החדשה שלי:

"מתחברים למספרים הגדולים"

הסדנא הותאמה במיוחד לבעלי עסקים  עם מחזור הכנסות שנתי של 3 מיליון ₪ ומעלה.

הייחוד שזיהיתי לאורך השנים בליווי של עסקים כאלה הוא שכבר יש מנגנון פעילות ולרוב ניתן להגדיל אצלם את הרווחים באופן משמעותי כמעט ללא הגדלה של ההוצאות הקבועות.

בסדנא אני מארח הפעם את ניר גורני היזם והבעלים של קשקונטרול – תוכנה פשוטה לניהול תזרים מזומנים.

הסדנא ללא תשלום, אך מחייבת הרשמה מראש.

בחרנו בכיתה קטנה, כדי שתהיה אווירה אישית לכן תרשמו רק אם אתם מתכוונים להגיע,

אנחנו לקראת סיום ההרשמה ויש לנו כ – 15 מקומות נוספים.

לשריון מקומך בסדנא – לחץ כאן

 

סידורי חנייה

מול הבניין יש חניון גדול בתשלום

של 20 ₪ לכל היום.

ניתן גם לחנות ללא תשלום

בחניון הרכבת וללכת 3 דקות ברגל.

במהלך הסדנא יוגש כיבוד קל ושתייה.

שיהיה לכולכם המון בהצלחה.

רותם

 

< לפוסטים נוספים
X
אקסל במתנה

תזרים המזומנים משיטת רותם זילברמן להורדה ללא תשלום

לחץ כאן להורדה